
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) bejelentő felülete ma már Európa-szerte elismert rendszerként dolgozik azon, hogy a gyerekeket és a felhasználókat megvédje az online veszélyektől.
Egy éve kapta meg a „megbízható bejelentő” minősítést az Internet Hotline, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) online jogsegélyszolgálata. Ez azt jelenti, hogy az általa jelzett káros vagy jogsértő internetes tartalmakat – például gyerekekkel visszaélő videókat, zaklató bejegyzéseket vagy adathalász oldalakat – a nagy platformok, mint a Google, a Meta, a TikTok vagy a Telegram, elsőként vizsgálják ki és gyorsabban távolítják el.
Az elmúlt év tapasztalatai szerint az Internet Hotline valóban hatékonyabban tud fellépni a problémás tartalmak ellen. A szolgálat 2024-ben csaknem másfél ezer bejelentést kapott, és ezek többségében sikerült is elérni, hogy a kifogásolt tartalmat eltávolítsák. A legtöbb esetben kiskorúakat érintő visszaélések, hozzájárulás nélkül közzétett képek, illetve adathalász oldalak miatt fordultak hozzájuk.
A „megbízható bejelentő” státusz uniós szintű elismerés, amelyet csak azok a szervezetek kaphatnak meg, amelyek bizonyítottan pontosan, gyorsan és szakmailag megalapozottan jelzik a problémás tartalmakat. Ennek köszönhetően az Internet Hotline most már nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is része annak a védelmi hálónak, amely az online biztonságot szolgálja.
A szolgálathoz bárki fordulhat, ha az interneten jogsértő vagy kiskorúakra káros tartalmat lát – a bejelentés név nélkül is megtehető a internethotline.hu
A hatóság célja, hogy az online tér ne legyen „vadnyugat”: ahol bármit büntetlenül meg lehet osztani, hanem egy olyan hely, ahol felelősséggel és biztonságban lehet jelen.
Forrás:


