
Egyre több fiatal épít karriert a közösségi médiában, ám kevesen ismerik az online tartalomkészítés jogi és etikai határait – erre ad gyakorlati segítséget az NMHH új kézikönyve.
A Nemzeti Média‑ és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb, „Influenszerek jogi kézikönyve” című műve több szempontból is hiánypótló: gazdasági, szerzői- és médiajogi kérdéseket egyaránt tekint át, gyakorlati példákkal segítve azokat, akik közösségi médiában építenek ismertséget.
Ebből kiderül, hogy az influenszer-marketing nem pusztán kreatív tevékenység, hanem komoly szabályozás alá tartozik: például reklámjellegű tartalom esetén a feltüntetés kötelező, és külön figyelmet kapnak olyan kérdések, mint a kiskorú követők kezelése vagy a gyermekmunka kérdése.
A kötet bemutatóján elhangzott: az influenszerek „közéleti szereplőkké” váltak, hiszen tevékenységük érintheti a társadalmi és gazdasági folyamatokat is – így az átláthatóság, a tisztesség és a felelősségvállalás nem választható el.
Az útmutató- amelyet a Gazdasági Versenyhivatal budapesti székházában mutattak be- nemcsak a jogászok és kommunikációs szakemberek számára készült, hanem azoknak is, akik most fektetnének be ismertségükbe: egyfajta biztonsági öv az online térben.
Forrás: Nemzeti Média‑ és Hírközlési Hatóság (NMHH)


