kezdőlap / Belföld / Közélet / Vizsgálja a Médiatanács a társadalmi célú reklámok közzétételét és a hangerőt
2025. július 3. csütörtök 14:11
Vizsgálja a Médiatanács a társadalmi célú reklámok közzétételét és a hangerőt

Fókuszban a reklámok hangossága és a jogszerű megjelenítés

A reklámok hangereje és a társadalmi célú hirdetések megfelelő megjelenítése került a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának figyelmébe. A testület több médiaszolgáltatóval szemben is vizsgálatot indított a vonatkozó jogszabályok betartásának ellenőrzése céljából.

A Duna Médiaszolgáltató, a TV2 és a HírTV esetében a május 16. és június 20. közötti időszakban vetített társadalmi célú reklámok közzététele kapcsán merült fel szabálysértés gyanúja. A törvény ugyanis előírja, hogy az ilyen típusú reklámokat optikai és akusztikus eszközökkel jól elkülöníthetően kell megjeleníteni – ennek teljesülése most kérdésessé vált.

A rádiós piacon is történt lépés: a Best Radio Kft.-vel szemben indult eljárás, mivel a szolgáltató az Eger 100,7 MHz-es frekvencián működő BEST FM műsorában feltehetően nem tartotta be a hatósági szerződésben rögzített műsortervet.

A reklámhangosság is napirendre került: egy állampolgári bejelentés nyomán az ATV május 30-i műsoridejét vizsgálta a testület. A kifogás szerint a reklámblokkok hangereje zavaróan magas volt, ám a vizsgálat alapján a hangerőeltérés nem haladta meg a jogsértési küszöböt, így az ATV ellen nem indult eljárás.

A Médiatanács heti ülésein rendszeresen vizsgálja a médiatartalmak jogszerűségét, és ennek eredményei – a szükséges adminisztrációs folyamatokat követően – nyilvánosan elérhetők a hatóság hivatalos honlapján.

 

Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

West Pannon Audiovizuális Klaszter