kezdőlap / Belföld / Közélet / Nem jellemző a médiabuborék-jelenség Magyarországon
2025. május 5. hétfő 09:01
Nem jellemző a médiabuborék-jelenség Magyarországon

Többféle forrásból tájékozódnak az emberek

Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság többsége többféle hírforrást használ, nem zárkózik be egyoldalú „véleménybuborékokba”.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából végzett felmérés azt mutatja: a hírfogyasztási szokásokat elsősorban a médiatípusok – például televízió, közösségi média vagy online portál – határozzák meg, nem pedig azok politikai irányultsága vagy célközönsége.

A 2024 decemberében készült kutatásban a klasszikus (tévé, rádió, sajtó) és az újabb (közösségi média, podcast, blog, influenszertartalom) információforrásokat is vizsgálták. A válaszadók 71%-a közösségi oldalakon, 69%-a televízión keresztül jut el a hírekhez. Több mint felük (55%) használ rendszeresen online hírportálokat is. Ezzel szemben a nyomtatott sajtó jelentős visszaesést mutat, mindössze 11% olvassa rendszeresen.

A legmegosztóbb kérdések a társadalomban a politika, a gazdaság és az igazságszolgáltatás megítélésével kapcsolatosak. Ugyanakkor széles körű egyetértés van olyan témákban, mint a környezetvédelem, a háborús fenyegetettség, a mesterséges intelligencia hatása vagy a klímaváltozás miatti aggodalom.

A teljes kutatás az NMHH honlapján érhető el: Hírfogyasztási klaszterek és véleménybuborékok a médiatérben.

Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)

 

West Pannon Audiovizuális Klaszter