kezdőlap / Belföld / Közélet / Győri fővonal felújítása: szombattól indul a harmadik ütem!
2023. november 16. csütörtök 12:36
Győri fővonal felújítása: szombattól indul a harmadik ütem!

A nemzetközi vonatok ismét Budapestig közlekednek, és onnan indulnak. Mutatjuk a fejlesztéshez kapcsolódó fontos információkat!

A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tart, ebben az időszakban egyik vágányon sem közlekednek a vonatok. A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció ütemterv szerint halad, a legtöbb forgalmi változással járó időszak a végéhez közelít: a szakemberek már a bal vágány forgalomba helyezési feladatait végzik. A harmadik befejező ütem, november 18-án kezdődik, a felújítás pedig december 9-én, az éves országos menetrendváltás előtti napon be is fejeződik.

Szombaton az 1-es fővonal átépített bal vágányán megindul a részleges forgalom. November 18-tól pedig – az elmúlt hetekben ideiglenesen csak tehervonatok közlekedtetésére használt – 5-ös vonalon is helyreáll a megszokott forgalmi rend: ettől a naptól Székesfehérvár és Komárom között is újra közlekednek a személyvonatok.

A részletes, folyamatosan frissülő információkat továbbra is a mav.hu/egyesvonal.hu weboldalon érhetők el a megfelelő ütem képére kattintva.

A kivitelezés számokban, a kivitelezés eddigi eredményei

A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat első üteme idején a bal vágányban síneket, betonaljakat cseréltünk, elvégeztük az ágyazatrostálást. Naponta átlagosan kétezer vágányméteres szakasz ágyazatrostálását és ezerötszáz vágányméter átépítését kellett elvégeznünk.

Szárliget és Biatorbágy között a két vágány egyidejű felújításán az elmúlt két hétben is ütemterv szerint dolgoztak a szakemberek az ágyazatrostáló gépekkel, az átépítőgéplánccal és a munkálatokban, szállításban résztvevő gépekkel, szerelvényekkel. A két sínpár tekintetében összesen kettő és fél kilométer hosszan az alépítményt (vasúti töltés, bevágás) is helyreállítják a mostani második ütem során, azaz a vágány alatt ezeken a szakaszokon talajstabilizáló és vízzáró réteget alakítanak ki, teljesen újraépítik a pályát.

A teljes forgalomszünetelés ideje alatt Biatorbágyon, Herceghalmon, Bicskén és Szár megállóhelyen egyéb, az utazási komfortot javító karbantartást is végez a MÁV.  A leglátványosabb, hogy megújulnak a peronok, mintegy 150-200 méteren új egyenletes aszfaltburkolatot terítenek az említett helyszíneken. Ezenkívül az állomási épületek homlokzatát, továbbá a várótermek, a mosdók és az aluljárók falait is javítják, kifestik, valamint tisztítják és javítják az esőbeállókat és a padokat is. (Biatorbágyon az egyik peron jövő év tavaszán újul meg.) A harmadik ütem során a jobb vágány felújítását végzi el a MÁV FKG, hasonlóan az első ütem során a másik vágányon végzett rekonstrukcióhoz.

A MÁV és a leányvállalata, a MÁV FKG részéről több mint 1100 munkavállaló, szakértő vesz részt a tervezési és kivitelezési folyamatokban, hogy a lehető legrövidebb idő alatt, még a téli hidegebb időjárás előtt, a december 9-i határidőre végezzenek a pályarekonstrukcióval.

A megengedett pályasebesség a felújítást követően átmenetileg legfeljebb 80 km/h lehet, mert az ágyazat tömörségét kialakító dinamikus vágánystabilizátorok erre a tartományra képesek beállítani a tömörséget. A további szükséges tömörítést az áthaladó, egyúttal leterhelést is biztosító vonatforgalom biztosítja. Az átépített vágányokon áthaladó forgalom után, – folyamatos ellenőrzések mellett – lehetséges a pályasebesség lépcsőzetes emelése, mindaddig, amíg el nem érjük a vasúti pályára jellemző maximális pályasebességét. Ebben a „bejáratós” szakaszban a személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8-10 perces késés várható, majd a megengedett pályasebesség fokozatosan, legfeljebb heti 20 km/h-val emelhető, így előreláthatólag három hét után válik biztosítottá az eredeti 140 km/-ás sebesség – a bal vágányon várhatóan a téli menetrendváltástól, a jobb vágányon pedig az év végétől. Márciustól a nyár elejéig több ütemben, eltérő szakaszokon – ugyancsak technológiai előírások alapján – vágányszabályozást kell végezni, ez több alkalommal a menetrend kisebb mértékű módosításával jár majd. Az átmeneti, jellemzően több napig tartó változásokról időben tájékoztatjuk az utazóközönséget.

Vonatok és pótlóbuszok közlekedési rendje a 3. ütem idején – rövid összefoglaló

November 18-tól a harmadik fázis során a jobb vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCity-k csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.

A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken, ezért kiemelten ajánljuk a vonatok követését a MÁV App térképes felületén, valamint a mavcsoport.hu oldalon.

A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.

A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.

A reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egy G10-es és egyes személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében 10-30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.

Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr között közlekednek. Az S12-es járatok pedig csak Tatabánya-Oroszlány között járnak. Az eltérő utasforgalmi igényekhez és szokásokhoz igazodva többféle pótlóbusz-viszonylat segíti a közlekedést. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni

A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Biatorbágy között.

A soproni és szombathelyi InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest-Kelenföldig (BKK, Etele tér). Ellenkező irányban Kelenföldtől (Etele tér) Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok.

Fontos, hogy a győri fővonalon utazók ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról az utasaink a mav.hu/egyesvonal weboldalon tudnak tájékozódni, amelyet folyamatosan frissítünk részletes információkkal, menetrendekkel, térképekkel.

A módosított menetrendek az online felületeinken (MÁV app, ELVIRA) már elérhetők. Egy ilyen jelentős mértékű vonatpótlás kezdeténél, ütemváltásnál óhatatlanul előfordulnak fennakadások, amelyekért ezúton is elnézést kér a vasúttársaság mindazon utasaitól, akiket kellemetlenség ért. Szükség esetén az első napokat követően beavatkozunk az utasok számára kedvezőbb eljutás biztosítása érdekében.

Részletesebben a közlekedési rendről

Pótlóbuszok

InterCity vonatok pótlása

Az InterCity vonatokhoz csatlakozva 5 óra 45-től 19 óra 45-ig óránként járnak IC-pótlóbuszok Budapest-Kelenföld és Tatabánya között megállás nélkül. Tatabányról 7:10-kor, 7:45-kor, 8:15-kor, 9:10-től 21:10-ig pedig óránként közlekednek az InterCity pótlóbuszok. A buszok helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.

A fővárosból Győr, Sopron vagy Szombathely felé utazóknak javasoljuk, hogy a Budapest-Kelenföld állomásról induló gyorsjáratú IC-pótlóbuszokat vegyék igénybe a több helyen megálló pótlóbuszok helyett.

Elővárosi vonatok helyett

Az S10-es vonatok a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs) között, valamint Hegyeshalom, Győr felől Szárligetig, illetve az S12-esek Oroszlány felől Tatabányáig közlekednek. Az S10-es vonatok napközben Déli pályaudvar és Biatorbágy között napközben 30 percenként közlekednek. A köztes szakaszon pótlóbuszok járnak. Az eltérő utasforgalmi igényekhez és szokásokhoz igazodva többféle pótlóbusz-viszonylat segíti a közlekedést. A személyvonatokkal és a pótlóbuszokkal 30 perces sűrűséggel biztosítják az eljutást a Déli pályaudvar—Biatorbágy, Bicske és Tatabánya viszonylatban biatorbágyi átszállással.

S10-es, S12-es személyvonatok helyett pótlóbuszok félóránként: S10-es pótlóbuszok 30 perces sűrűséggel közlekednek, Biatorbágy, Bicske és Tatabánya között minden megállónál megállnak. Éjszakánként Budaörs és Tatabánya között közlekednek.

X10-es pótlóbuszok: X10-es gyorsított pótlóbuszok csúcsidőn kívül 60 percenként indulnak, Biatorbágy és Tatabánya között közlekednek, köztes megállás nélkül. Tatabánya felé a reggeli és a délutáni csúcsidőben, Budapest felé a reggeli csúcsidőben 30 percenként járnak. A reggel Biatorbágy felé sűrítő X10-es, valamint a délutáni sűrítő X10-es járatok Szárligeten és Tatabánya, Sportpályánál is megállnak.

S100-as, S101-es pótlóbuszok:

Munkanapokon a reggeli, délutáni csúcsidőszakban több sűrítő járat is közlekedik, hogy a bicskei utasok számára javítsák az eljutási lehetőséget a főváros és Tatabánya felé. (Reggel a főváros irányába, illetve Bicskétől Tatabánya felé, délután pedig Budapest felől Tatabánya, Győr irányába.)

S100-as jelzésű pótlóbusz közlekedik Biatorbágy és Bicske között: a reggeli csúcsidőben 30 percenként indulnak Bicskéről (5:04 és 7:34 között), a délutáni csúcsidőben pedig 30 percenként indulnak Biatorbágyról (14:25 és 19:25 között).

S101-es jelzésű buszjáratok indulnak Bicske vasútállomástól Tatabánya vasútállomásra a reggeli csúcsidőben (5:25, 6:25, 6:55, 7:25). A buszok útközben a Szár vasútállomásnál lévő buszmegállóban, Szárligeten a vasútállomás bejárati úti buszmegállóban, valamint az Alsógalla vasúti megállóhely közelében (Tatabánya, Sportpálya Volánbusz megállóhely) is megállnak.

A babakocsival, kerekesszékkel való felszállás, utazás megkönnyítése érdekében főként akadálymentes, úgynevezett alacsony belépésű buszok is közlekednek az S10 és X10 jelzésű pótlóbusz járatokon. Továbbá minden InterCity vonathoz egy alacsonypadlós busz is közlekedni fog. A pótlóbuszokon nem szállítható kerékpár!

Elővárosi vonatok

Az S10 vonatok Budapest-Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszaka 0:15-től 4:15-ig a Déli és Budaörs között), valamint Szárliget és Győr, Hegyeshalom között változatlan alapmenetrend szerint közlekednek. A köztes szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasainkat.

Az S12 vonatok csak Tatabánya és Oroszlány között közlekednek. Az S12-es vonatok Tatabánya állomáson napközben:

Oroszlány felé a Biatorbágy felől érkező S10-es és X10-es pótlóbuszokhoz, Budapest felé a Budapestre közlekedő IC pótlóbuszokhoz és a Biatorbágy felé közlekedő S10-es pótlóbuszokhoz csatlakoznak.

A reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egyes G10-es és személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében is 10-30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani:

a Győrből 4:56-kor a Déli pályaudvarra induló G10-es vonat (4919) a

Hegyeshalomból 4:57-kor és 5:57-kor a Keleti pályaudvarra induló személyvonat (9309, 9307) a

Keleti pályaudvarról 16:01-kor Győrbe induló G10-es és 17:01-kor Hegyeshalomba induló személyvonat (9314, 9306), Biatorbágyon és Bicske alsón nem állnak meg, éjszaka a Keleti pályaudvarról 21:40-kor Győrbe induló G10-es vonat (9318). hétvégén Győrből 4:33-kor személyvonat (4999), 5:35-kor és 6:35-or pedig gyorsított vonat (9309, 9307) közlekedik.

A vasárnapokon Győrből 17:24-kor továbbinduló InterRégió (19203) közlekedik Celldömölk—Győr—Budapest-Kelenföld és a Déli pályaudvar között. A vonat Tatabánya és Budapest-Kelenföld között nem áll meg.

A csatlakozáshoz, illetve a hajnali műszakra való bejutás biztosítása érdekében plusz vonat indul a Déli pályaudvarról Budaörsre 2:10-kor, Tatabányáról Győrbe 1:17-kor és Komáromból Tatabányára 2:30-kor.

Nem közlekednek:

a péntekenként Tatabányáról 16:02-kor Győrbe induló G10-es (9304),

a munkanap a Keletiből 18:01-kor Győrbe induló G10-es (9308),

a vasárnap Győrből 15:26-kor, 16:26-kor és 18:26-kor a Keletibe induló InterRégiók (1935, 1945, 1943), a Győrből 7:38-kor, 8:38-kor induló S10-es (4827, 4837),

valamint a munkanap Bicskéről 7:50-kor induló G10-es (4847) vonatok. Győr és Budapest között a Sopronból 20:21-kor induló InterRégió (IR1991) December 2-án és 9-én az Advent EuroCity-járatok.

Soproni és szombathelyi InterCity-k

A soproni és szombathelyi InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest-Kelenföldig (BKK, Etele tér). Ellenkező irányban Kelenföldtől (Etele tér) Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok. A Szombathely és Budapest között utazók számára alternatív útvonalként javasoljuk a Székesfehérváron és Veszprémen át közlekedő Bakony InterCity-k igénybevételét.

Nemzetközi vonatok

A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.

A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.

Railjetek

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása alapján december 9-ig a győri fővonalon végzett felújításhoz igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik. Az alább felsorolt járatok esetében Bécsben másik – Linz, Salzburg, München felé – tartó vonatra kell átszállni. Az utazóközönség számára továbbra is elérhetőek maradnak a Railjet-szerelvények mind belföldön, mind a külföldi szakaszon.

A Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló Railjetek csak Bécsig közlekednek (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68). Az utasaik bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé. 

Magyarország felé valamennyi Railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik. Az utasaiknak Bécsben nem kell átszállni.

Annak érdekében, hogy utazását Bécstől biztosan az eredeti Railjettel tudja folytatni, javasoljuk, hogy a Bécsbe történő eljutáshoz – az eredetileg tervezett utazásához képest – 1 órával korábban induló, alábbiakban javasolt nemzetközi vonatot válassza.

A Keleti pályaudvarról Zürichbe 6:40-kor induló Railjet xpress (RJX 162)

A Keleti pályaudvarról Bécsbe 8:40-kor továbbinduló Hortobágy EuroCity (EC 140)

A Keleti pályaudvarról Bécsbe 10:40-kor induló Liszt Ferenc EuroCity (EC 142)

A Keleti pályaudvarról Bécsbe 12:40-kor induló Csárdás EuroCity (EC 144)

A Keleti pályaudvarról Bécsbe 14:40-kor továbbinduló Transilvania EuroCity (EC 146)

Az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvénytartamukon belül más vonatokon is igénybe vehetők, amennyiben utasunk a külföldi csatlakozás biztosítása érdekében a korábbi vonattal utazna el.

A korábbi vonattal utazók számára díjmentes helyfoglalást és kerékpárhelyjegyet (férőhelytől függően) biztosítunk. Ha utasunk valamely rövidebb útvonalon közlekedő Railjetre rendelkezik helybiztosítással, és aznapi vonattal szeretne elutazni az osztrák fővárosig, akkor Bécsig az új helyjegyet díjfizetés nélkül állítja ki a MÁV-START. Ha az utasunknak nincs helyjegye az eredeti vonatra, viszont az azt megelőzőre szeretne helyfoglalást, akkor a helybiztosítás díját meg kell fizetnie. Ha az átszállás miatt valaki a felajánlott korábbi eljutási lehetőség ellenére lemond az utazásáról, akkor számára kezelési költség nélkül visszatérítjük a már megváltott nemzetközi jegy árát (az utazás még meg nem tett szakaszára vonatkozóan). A bécsi főpályaudvaron (Wien Hbf) a vasúttársaság utastájékoztatási munkatársa segíti az utasainkat az eligazodásban és az átszálláskor is.

A változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint:

A Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat (RJX 162, RJX 42) a teljes útvonalon közlekedik.

A változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Münchenen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight (EN 462) közlekedését sem.

Helyjegy váltása nélkül igénybe vehető IC és nemzetközi járatok

A Budapest és Sopron, illetve Szombathely (Savaria IC-k) között közlekedő, valamint a Mura és Dráva nemzetközi InterCity-k helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők. A nemzetközi vonatokat (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight, gyorsvonat) esetében helyjegy váltása kötelező a belföldi forgalomban a Keleti pályaudvar és Tatabánya közötti szakasz kivételével, ahol helyjegy nélkül is igénybe lehet venni. A külföldi szakaszra továbbra is fakultatív, ajánlott a helybiztosítás.

Székesfehérvár-Komárom vonal

A Székesfehérvár–Komárom vonalon november 18-tól ismét vonatok közlekednek az eredeti menetrendjük szerint. Már nem kell pótlóbusszal utazni.

További vágányzárak december 9-ig

Almásfüzitő állomáson végzett karbantartás miatt november 23-án 21:30-tól 26-án 23:59-ig Almásfüzitő felső és Almásfüzitő állomás között az S10-es, valamint a 9412-es, 4959-es, 9309-es, 19309-es, 9307-es és 19307-es számú vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek.

November 24-től 27-ig az eredeti menetrend szerint a Hegyeshalomból 8:28-kor a Keletibe továbbinduló rjx 41-es számú Railjet xpress 60 perccel korábban, az EN463-as Kálmán Imre EuroNight 60 perccel később közlekedik Hegyeshalomtól a teljes útvonalán.

Ferencváros és Budapest-Kelenföld között pályakarbantartási munkálatokat végeznek novemberben hétvégenként (november 18-19., 25-26.), emiatt a székesfehérvári, a pécsi, a kaposvári vonal távolsági járatai, valamint az S36-os  vonatok módosított menetrend szerint közlekednek. Egyes módosítások már péntek esti járatokat (Railjet, S36) is érintenek. A rjx261 november 18/19-én és november 25/26-án a Keleti helyett a Délibe közlekedik.

A sebességemelésről

A pályafelújításokra vonatkozó technológiai és biztonsági előírásokat betartva a forgalomba helyezési eljárást követően a felújított szakaszokon előbb legfeljebb 80 km/h-ás sebességgel indulhat meg a vonatközlekedés Biatorbágy és Szárliget között. (A munkálatok melletti szakaszokon 40 km/h-ás sebesség lesz érvényben a biztonság érdekében.) A megengedett pályasebesség fokozatosan, heti 20 km/h-val emelhető, így három hét után válik biztosítottá az eredeti 140 km/h-ás sebesség, — az egyik vágányon várhatóan menetrendváltástól, a másikon év végétől.

Ez azt jelenti, hogy november 18-án a bal vágányon 80 km/h-ás sebességgel indulhat a forgalom. A jobb vágányon folyamatban lévő munkavégzés miatt összesen mintegy 6 kilométeren még 40 km/h-ás  sebességkorlátozás lesz érvényben.  A bal vágány esetében a 140 km/h-ás megengedett sebesség heti 20 km/h–ás sebességemelések mellett érhető el várhatóan a menetrendváltásig.

December 9-én a jobb vágányon is 80 km/h-ás sebességgel indulhat meg a vonatforgalom. Ezen is heti 20 km/h-val emelhető a maximális pályasebesség. A személyvonatoknál 5-6 perces, a távolsági vonatoknál 8-10 perces késés várható a 80 km/h-ás sebességkorlátozás esetén.  

Herceghalom és Bicske közötti 400 méteres szakaszon a jelentős mértékű újjáépítés miatt viszont csak a tavaszi vágányszabályozás után lehet sebességet emelni mindkét vágányon. A menetidőben viszont ez csak minimális, néhány tíz másodperces többletet jelent.

Tavaszi utómunkálatok

Márciustól a nyár elejéig pedig több ütemben, eltérő szakaszokon a szükséges technológiai előírások alapján vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, felsővezeték-karbantartást kell végezni, illetve Biatorbágyon folytatódik a peronaszfaltozás is. A munkálatok jelentős része az éghajlatunknak megfelelő átlaghőmérséklet idején végezhető el. Jellemzően napközben egy-egy vágányon fog szünetelni a közlekedés több napon át, ez több alkalommal a menetrend módosításával jár majd. A több szakaszra és ütemre bontott munkálatok és a menetrendrendi módosítások tervezése még folyamatban van. Az átmeneti, jellemzően több napig tartó változásokról időben tájékoztatjuk az utazóközönséget.

Forrás:Győr+   MÁV

 

 

 

 

 

West Pannon Audiovizuális Klaszter